Huppakee, inpakken en wegwezen!

Huppakee, inpakken en wegwezen!
27 feb. 2020·
Leestijd:

Verhuizen, het is waarschijnlijk één van de meest stressvolle gebeurtenissen in een heel mensenleven. Naast de financiële uitgaven en het klussen speelt die onvermijdelijke inpakstress de grootste rol. Hierbij 4 tips van FRYSK makelaars die jij goed kan gebruiken:

1. Start op de meest 'rommelige' plek

De plek waar misschien wel de meeste rommel ligt opgeslagen en het minst aantrekkelijk is om te gaan inpakken. Je raadt het al, de zolder.
Het moet tóch leeg. Begin met deze ruimte aangezien je hier toch het meeste tegenop kijkt en waarschijnlijk de meeste tijd aan kwijt bent. Dan kun je dat maar vast van je lijstje afvinken. Want dat is toch wel een fijn gevoel!

2. Bewaren of weggooien

Wij mensen kunnen echte verzamelaars zijn. Je weet tenslotte nooit of iets nog van pas komt. Een verhuizing is het ideale moment om eens flink te ‘ontspullen’. Heb je iets in de afgelopen jaren niet gebruikt? Dan is het zeer aannemelijk dat je het ook in de toekomst niet meer nodig hebt. Doe afstand van spullen die je niet meer nodig hebt, dan blijft de zolder in uw nieuwe woning (voorlopig) een stuk leger.

3. Geld verdienen

Ben je ook nog spullen tegengekomen waarvan je het zonde vindt om dit weg te doen maar niet meer bij je huidige interieur passen? Dan kun je ook nog eens geld verdienen tijdens de verhuizing. Een verhuizing gaat vaak flink in de papieren lopen. Het aankoopbedrag, de makelaars- en notariskosten en ook nog de talloze bezoekjes aan de bouwmarkt. Dit is ongetwijfeld een aanslag op je (spaar)rekening. Verkoop - voor de verhuizing - oude meubelstukken, kleding en overige zaken die je niet wil meenemen naar de nieuwe woning. Marktplaats of Facebook zijn hiervoor ideale middelen. Die extra ‘inkomsten’ zijn in deze dure tijd meer dan welkom.

4. Orde in de chaos

Werk kamer voor kamer wanneer je gaat inpakken. Maak gebruik van stevige (verhuis)dozen die makkelijk te stapelen zijn. Zware spullen, zoals boeken, verdeel deze over verschillende dozen. Zo blijft zowel de verhuisdoos als ook je rug in tact. Zorg dat je op iedere doos duidelijk noteert wat erin zit en op welke kamer in de nieuwe woning de doos geplaatst mag worden.

Hopelijk wordt inpakken met deze tips een stuk eenvoudiger. Succes!

Andere interessante nieuwsartikelen

Hoe verloopt de eindinspectie van een woning?

Een eindinspectie is de laatste controle van een woning voor de overdracht. Hierbij loopt de koper, vaak samen met een makelaar, door de woning om te kijken of alles in de staat is zoals afgesproken. Dit omvat het controleren van de werking van vaste installaties (zoals verwarming en elektrische apparaten), het controleren op nieuwe schade, en het nagaan of afgesproken meubels of apparaten aanwezig zijn. Deze inspectie vindt meestal vlak voor of op de dag van de overdracht plaats.

Lees verder 24 sep. 2024

Checklist huis kopen

Heb je een leuk huis gezien? Dan wordt het tijd om aan de slag te gaan. Of het nu je eerste koophuis is of niet, het blijft altijd een spannend proces. Om je te helpen hebben we een checklist gemaakt met alle stappen die je moet zetten bij het aankopen van een huis.

Lees verder 27 aug. 2024

Huizen bezichtigen, hoe doe je dat?

Dan is het eindelijk zo ver, je hebt een huis op het oog en kunt morgen dan eindelijk de woning goed bekijken en beoordelen. Maar hoe doe je dit? Waar moet je op letten om een goed beeld te krijgen van de staat van de woning en misschien wel het allerbelangrijkste, hoe is de locatie? Daarom hier een paar handige tips en checklists om te bezichtigen als een volwaardig huizenjager.

Lees verder 29 jul. 2024
Back to top