Huppakee, inpakken en wegwezen!



Huppakee, inpakken en wegwezen!
27 feb. 2020·
Leestijd:

Verhuizen, het is waarschijnlijk één van de meest stressvolle gebeurtenissen in een heel mensenleven. Naast de financiële uitgaven en het klussen speelt die onvermijdelijke inpakstress de grootste rol. Hierbij 4 tips van FRYSK makelaars die jij goed kan gebruiken:

1. Start op de meest 'rommelige' plek

De plek waar misschien wel de meeste rommel ligt opgeslagen en het minst aantrekkelijk is om te gaan inpakken. Je raadt het al, de zolder.
Het moet tóch leeg. Begin met deze ruimte aangezien je hier toch het meeste tegenop kijkt en waarschijnlijk de meeste tijd aan kwijt bent. Dan kun je dat maar vast van je lijstje afvinken. Want dat is toch wel een fijn gevoel!

2. Bewaren of weggooien

Wij mensen kunnen echte verzamelaars zijn. Je weet tenslotte nooit of iets nog van pas komt. Een verhuizing is het ideale moment om eens flink te ‘ontspullen’. Heb je iets in de afgelopen jaren niet gebruikt? Dan is het zeer aannemelijk dat je het ook in de toekomst niet meer nodig hebt. Doe afstand van spullen die je niet meer nodig hebt, dan blijft de zolder in uw nieuwe woning (voorlopig) een stuk leger.

3. Geld verdienen

Ben je ook nog spullen tegengekomen waarvan je het zonde vindt om dit weg te doen maar niet meer bij je huidige interieur passen? Dan kun je ook nog eens geld verdienen tijdens de verhuizing. Een verhuizing gaat vaak flink in de papieren lopen. Het aankoopbedrag, de makelaars- en notariskosten en ook nog de talloze bezoekjes aan de bouwmarkt. Dit is ongetwijfeld een aanslag op je (spaar)rekening. Verkoop - voor de verhuizing - oude meubelstukken, kleding en overige zaken die je niet wil meenemen naar de nieuwe woning. Marktplaats of Facebook zijn hiervoor ideale middelen. Die extra ‘inkomsten’ zijn in deze dure tijd meer dan welkom.

4. Orde in de chaos

Werk kamer voor kamer wanneer je gaat inpakken. Maak gebruik van stevige (verhuis)dozen die makkelijk te stapelen zijn. Zware spullen, zoals boeken, verdeel deze over verschillende dozen. Zo blijft zowel de verhuisdoos als ook je rug in tact. Zorg dat je op iedere doos duidelijk noteert wat erin zit en op welke kamer in de nieuwe woning de doos geplaatst mag worden.

Hopelijk wordt inpakken met deze tips een stuk eenvoudiger. Succes!

Andere interessante nieuwsartikelen

Checklist bezichtigingen

Heb jij je huis in de verkoop en komen er binnenkort bezichtigers langs? Dit kan veel spanning met zich meebrengen, omdat je denkt nog veel te moeten doen voordat er mensen in jouw huis rond kunnen lopen. Geen paniek! Wij hebben een handige checklist voor je. Als je deze stap voor stap doorloopt hoef jij nergens meer over in te zitten.

28 okt. 2022 Meer lezen

Kan ik vrijstelling krijgen op overdrachtsbelasting?

Als jij in Nederland een stuk grond of een pand koopt, krijg je te maken met overdrachtsbelasting. Ook als jij bepaalde rechten of aandelen koopt, betaal je overdrachtsbelasting. Overdrachtsbelasting is de belasting die je betaalt bij de overdracht van een woning. Deze bedraagt 2% van de aankoopwaarde. In sommige gevallen betaal je geen overdrachtsbelasting. We vertellen je graag hoe dat zit. Ontdek direct of jij het recht hebt op vrijstelling van de overdrachtsbelasting.

28 okt. 2022 Meer lezen

Hoe zit het nu precies met de bedenktijd?

Yes! Je hebt een woning gekocht of verkocht. Alle handtekeningen zijn onder het koopcontract gezet, er is dus voldaan aan het schriftelijkheidsvereiste. Toch is de koop nog niet helemaal definitief, want dankzij de wettelijke bedenktijd van drie dagen kan een koper na het tekenen, zonder opgaaf van reden, nog van het contract af. Hoe zit dit nou precies? Lees mee, we leggen het je uit in dit blog!

27 sep. 2022 Meer lezen

Heerenveen
Abe Lenstra boulevard 10
8448 JB Heerenveen

Leeuwarden (op afspraak)
Francois HaverSchmidtwei 2 / 0.34
8914 BC Leeuwarden

Back to top